Súčasťou rekonštrukcie bol úsek dlhý približne 20 metrov, nad podchodom pre peších. "Vykonaná
sonda tento rok totiž odhalila, že v podchode nebola už od čias jeho
výstavby zaizolovaná vrchná betónová konštrukcia, v dôsledku čoho
dochádzalo k zatekaniu," zdôvodnil opravy Tomek.
V rámci obnovy sa tak vybúrala pôvodná konštrukcia cestnej komunikácie a
chodníkov v celej hrúbke až po konštrukciu železobetónovej mostovky. V
trávnatej časti sa vybrali násypy a odkrytá mostovka sa následne
"obrokovala", očistila a povrch stavbári vyspravili. "Na takto
pripravený povrch sa aplikovala nová hydroizolácia mostovky. Následne na
mieste pribudli nové vrstvy vozovky, chodníka, cyklochodníka a zelené
pásy, vrátane nových obrubníkov," doplnil hovorca. Stavebné práce si vyžiadali takmer 112.000 eur.
Na pôvodnom páse zastávky momentálne stále prebieha proces zretia
betónu, obmedzenie tam potrvá do 4. decembra. Hoci je už podchod
sprístupnený verejnosti, na stenách je v najbližšom období naplánovaná
záverečná povrchová úprava. Tá si však podľa Tomeka nevyžiada ďalšie
obmedzenia pre peších.